< Terug naar blog overzicht

Slecht slapen? Dit zijn de oplossingen

Iedereen heeft wel eens slaapproblemen. Ook ik lig soms uren te woelen. Frustrerend, zeker wanneer het regelmatig voorkomt.

Daarom heb ik wat onderzoek gedaan naar de oorzaken van een slechte nachtrust. De beste tips om beter te slapen heb ik hieronder verzameld. Misschien komen ze bij jou van pas? Slaapwel alvast!

oplossingen voor slecht slapen

Handige slaaptips:

  1. Dim ’s avonds de verlichting. Hierdoor maakt je lichaam het slaaphormoon melatonine aan.
  2. Het licht van smartphones en tablets heeft een slechte invloed op je slaap. Leg ze dus tijdig weg.
  3. Zorg voor ritme. Probeer steeds op hetzelfde uur naar bed te gaan.
  4. Drink niet te veel cafeïnehoudende dranken in de namiddag of avond.
  5. Erg laat eten kan ook negatief zijn.
  6. Een banaan eten of melk drinken helpt je beter slapen.
  7. De ideale temperatuur in de slaapkamer is 16 à 18 °C.
  8. Verduister je kamer zo goed mogelijk.
  9. Een half uurtje sporten in de vroege avond blijkt ook te helpen.

tips om beter te slapen

Nog iets dat regelmatig terugkomt, is de matras. Goed slapen begint bij een comfortabele matras. Die is trouwens persoonlijk. De hardheid van de matras moet aangepast worden aan je lichaam en slaaphouding. Een matras waar de ene persoon goed op slaapt, is misschien een nachtmerrie voor iemand anders.

De matras en het hoofdkussen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Beide elementen moeten op elkaar afgestemd zijn. Enkel zo wordt je lichaam optimaal ondersteund.

Voor slechte slapers zijn er trouwens leuke acties met tal van kortingen in april 2017 ... De Super Slaapweken komen eraan! Van deze prijzen zal je dus echt niet wakker liggen!

PS: de slaapexperts van onze slaapafdeling geven je graag advies omtrent de keuze van de juiste matras en hoofdkussen.


Geplaatst op maandag 24 oktober 2016